Welzijn in de 21e eeuw

Op zoek naar innovaties en innovatief organiseren in de sociale sector

ESSAY

SHIFT HAPPENS

Prenten van Jörg Müller van het Zwitserse dorp Güllen door de jaren heen. De kat verandert niet (klik hier voor een grotere weergave). De titel boven de prenten, shift happens, komt van Adjiedj Bakas.

De boodschap? We staan aan de vooravond van een totaal nieuwe tijd waarin de mensen slimmer en socialer zijn dan ooit tevoren. Toch zullen er individuen zijn die niet meekomen vanwege een beperking, afkomst, slijtage, een life-event of een ongeval. En niemand hebben die ze helpt. Gaan we dat oplossen met het welzijnswerk van 1970? 1990? 2011? Zit daar dan verschil tussen? Echt? Of is welzijnswerk die witte kat die altijd dezelfde blijft?

Zorg + welzijn

Gehoorverlies door kattenverjager (pieptoon)

Wij wilden geen katten in de tuin. Nu hadden we een piepkastje gekocht voor om in de tuin te zetten. Het is een luidspreker wat een ontzettende irritant geluid afgeeft. Het verjaagt mij zelf ook uit de tuin en vooral kinderen. Het gehoor wordt beschadigd door dit pijnigende geluid. Het is een doordringende pieptoon. Wij vroegen ons af of hier meer mensen mee te maken hebben gehad? Het zou 140 decibel aan hoogfrequent geluid afgeven. Niet iedereen kan deze fluittoon horen. 

Weergaven: 565

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

In eerste instantie vraag ik me  af waarom jullie voor deze methode gekozen hebben en niet voor wat meer diervriendelijke varianten zoals katten verjagen met: koffieprut, azijn, water of bepaalde planten?

katten verjagen

Deze methode zou juist milieu vriendelijk zijn aldus de advertentie van het betreffende product. Kunt u ook aangeven waarom het niet diervriendelijk zou zijn? Zij kunnen weglopen van het geluid? Wij zetten het uit wanneer er kinderen zijn.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2022   Gemaakt door John Beckers.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden