Welzijn in de 21e eeuw

Op zoek naar innovaties en innovatief organiseren in de sociale sector

ESSAY

SHIFT HAPPENS

Prenten van Jörg Müller van het Zwitserse dorp Güllen door de jaren heen. De kat verandert niet (klik hier voor een grotere weergave). De titel boven de prenten, shift happens, komt van Adjiedj Bakas.

De boodschap? We staan aan de vooravond van een totaal nieuwe tijd waarin de mensen slimmer en socialer zijn dan ooit tevoren. Toch zullen er individuen zijn die niet meekomen vanwege een beperking, afkomst, slijtage, een life-event of een ongeval. En niemand hebben die ze helpt. Gaan we dat oplossen met het welzijnswerk van 1970? 1990? 2011? Zit daar dan verschil tussen? Echt? Of is welzijnswerk die witte kat die altijd dezelfde blijft?

Zorg + welzijn

Discussies van cora postema (17)

Discussies waarop is gereageerd (17) Antwoorden Recente activiteiten

"John, mooi wat je herkent, ook dat van dat verborgen talent bij dak- en thuislozen.…"

cora postema heeft 5 Feb 2012 gereageerd op Klant. Cliënt. Burger. Deelnemer. Huurder. Consument. Bewoner. Wie het weet mag het zeggen

52 5 Feb 2012
Antwoord van John Beckers

"en over Eigen Kracht in de etalage: Ik begrijp ondertussen mijn verwarring eerder. I…"

cora postema heeft 31 Jan 2012 gereageerd op Klant. Cliënt. Burger. Deelnemer. Huurder. Consument. Bewoner. Wie het weet mag het zeggen

52 5 Feb 2012

"Over klanten en de winkel: http://www.mindz.com/profiles/watbezieltje/blog/19831/Cof…"

cora postema heeft 31 Jan 2012 gereageerd op Klant. Cliënt. Burger. Deelnemer. Huurder. Consument. Bewoner. Wie het weet mag het zeggen

52 5 Feb 2012

"John, ik zie je reactie na dinsdag met veel belangstelling tegemoet. En wens je nu v…"

cora postema heeft 29 Jan 2012 gereageerd op Klant. Cliënt. Burger. Deelnemer. Huurder. Consument. Bewoner. Wie het weet mag het zeggen

52 5 Feb 2012

"Er schiet me in relatie tot de winkel en de etalage nog iets te binnen. We hebben hi…"

cora postema heeft 29 Jan 2012 gereageerd op Klant. Cliënt. Burger. Deelnemer. Huurder. Consument. Bewoner. Wie het weet mag het zeggen

52 5 Feb 2012

"John, ik vind dat een prachtige tekst. Precies hoe ik het ook zie. Maar.... mijn eer…"

52 5 Feb 2012

"Goh, jammer. Is dit het niveau van welzijn of WIJ? Verhoeven wat bedoelt u met een '…"

cora postema heeft 28 Jan 2012 gereageerd op Klant. Cliënt. Burger. Deelnemer. Huurder. Consument. Bewoner. Wie het weet mag het zeggen

52 5 Feb 2012

"Ik ga hier straks uitgebreid op reageren, moet nu weg. Maar eigen kracht als product…"

cora postema heeft 28 Jan 2012 gereageerd op Klant. Cliënt. Burger. Deelnemer. Huurder. Consument. Bewoner. Wie het weet mag het zeggen

52 5 Feb 2012

"John, het was niet je opmerking over het noemen van man en paard die tot mijn vlamme…"

cora postema heeft 27 Jan 2012 gereageerd op Klant. Cliënt. Burger. Deelnemer. Huurder. Consument. Bewoner. Wie het weet mag het zeggen

52 5 Feb 2012

"in mij plopt als antwoord op de ??? op: participerende burger"

cora postema heeft 27 Jan 2012 gereageerd op Klant. Cliënt. Burger. Deelnemer. Huurder. Consument. Bewoner. Wie het weet mag het zeggen

52 5 Feb 2012

RSS

© 2022   Gemaakt door John Beckers.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden