Welzijn in de 21e eeuw

Op zoek naar innovaties en innovatief organiseren in de sociale sector

ESSAY

SHIFT HAPPENS

Prenten van Jörg Müller van het Zwitserse dorp Güllen door de jaren heen. De kat verandert niet (klik hier voor een grotere weergave). De titel boven de prenten, shift happens, komt van Adjiedj Bakas.

De boodschap? We staan aan de vooravond van een totaal nieuwe tijd waarin de mensen slimmer en socialer zijn dan ooit tevoren. Toch zullen er individuen zijn die niet meekomen vanwege een beperking, afkomst, slijtage, een life-event of een ongeval. En niemand hebben die ze helpt. Gaan we dat oplossen met het welzijnswerk van 1970? 1990? 2011? Zit daar dan verschil tussen? Echt? Of is welzijnswerk die witte kat die altijd dezelfde blijft?

Zorg + welzijn

Discussies van John Beckers (25)

Discussies waarop is gereageerd (22) Antwoorden Recente activiteiten

"@Cora - In Breda bestaat er speciaal voor mantelzorgers het Steunpunt Informele zorg…"

John Beckers heeft 5 Feb 2012 gereageerd op Klant. Cliënt. Burger. Deelnemer. Huurder. Consument. Bewoner. Wie het weet mag het zeggen

52 5 Feb 2012
Antwoord van John Beckers

"PS Goed document trouwens, http://www.hanze.nl/NR/rdonlyres/44492540-CE55-4D2E-8090-…"

John Beckers heeft 5 Feb 2012 gereageerd op Klant. Cliënt. Burger. Deelnemer. Huurder. Consument. Bewoner. Wie het weet mag het zeggen

52 5 Feb 2012

"Ik ben in je winkel geweest en zie in misschien ander 'pakpapier' veel overeenkomste…"

52 5 Feb 2012

"Leuk. Die van mij dinsdag gaat over eigen kracht in de maatschappelijke opvang. De d…"

John Beckers heeft 29 Jan 2012 gereageerd op Klant. Cliënt. Burger. Deelnemer. Huurder. Consument. Bewoner. Wie het weet mag het zeggen

52 5 Feb 2012

"Dank voor je reactie, Cora, ik ga zeker naar je winkel kijken, na een workshop die i…"

John Beckers heeft 29 Jan 2012 gereageerd op Klant. Cliënt. Burger. Deelnemer. Huurder. Consument. Bewoner. Wie het weet mag het zeggen

52 5 Feb 2012

"Het gaat om die andere invalshoek, Cora. Ik denk dat onze invalshoeken amper verschi…"

52 5 Feb 2012

"@cora Ter toelichting: met eigen kracht bedoel ik ondersteuning van mensen die die e…"

John Beckers heeft 28 Jan 2012 gereageerd op Klant. Cliënt. Burger. Deelnemer. Huurder. Consument. Bewoner. Wie het weet mag het zeggen

52 5 Feb 2012

"Dank allemaal voor jullie bijdragen. Ik vat ze hier samen en kom dan tot een paar in…"

John Beckers heeft 28 Jan 2012 gereageerd op Klant. Cliënt. Burger. Deelnemer. Huurder. Consument. Bewoner. Wie het weet mag het zeggen

52 5 Feb 2012

"Was niet mijn bedoeling om uit te sluiten. Mijn formulering had zorgvuldiger gekund.…"

52 5 Feb 2012

"Mooi lijstje, Stefan. Als ik links vrijwilliger invul, wat staat dan rechts? En als…"

John Beckers heeft 27 Jan 2012 gereageerd op Klant. Cliënt. Burger. Deelnemer. Huurder. Consument. Bewoner. Wie het weet mag het zeggen

52 5 Feb 2012

RSS

© 2022   Gemaakt door John Beckers.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden